Wsparcie polskich rolników

Wsparcie polskich rolników

Współpraca lokalna

Konsekwentnie realizując przyjętą strategię transformacji żywieniowej, Carrefour podejmuje szereg działań, aby zapewniać klientom stały dostęp do lokalnych produktów pochodzących od zaufanych polskich dostawców. Sieć zainicjowała w Polsce projekty, których celem jest maksymalne skrócenie łańcucha dostaw i rozwój współpracy z polskimi, lokalnymi producentami.

Prosto z polskiej wsi

Prosto z polskiej wsi

Carrefour  wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracował w czerwcu 2019 r. program „Prosto z polskiej wsi” pozwalający polskim rolnikom, w tym rolnikom ekologicznym, na bezpośrednią sprzedaż wytworzonych przez nich produktów na stoiskach producenckich w najbliższym sklepie Carrefour. 

W pierwszej fazie (lato 2019) program adresowany był do producentów czerwonych owoców z Mazowsza. W kolejnych jego etapach jest możliwe rozszerzenie asortymentu sprzedawanego bezpośrednio do sklepów Carrefoura o inne produkty. Program ma też być rozszerzony na inne regiony Polski.

 

Prosto z pola do 50km

Prosto z pola do 50km

W lipcu 2020 r. Carrefour rozpoczął projekt „Prosto z pola do 50 km”, którego założeniem jest skracanie łańcucha dostaw i rozwój bezpośredniej współpracy z lokalnymi rolnikami. Dzięki projektowi klienci wybranych sklepów Carrefour mogą korzystać z poszerzonej oferty produktów wysokiej jakości pochodzących z małych, pobliskich gospodarstw rolnych. 

Projekt zakłada współpracę z lokalnymi gospodarstwami rolnymi, których oferta sprzedawana będzie na specjalnie oznakowanych stoiskach w wybranych sklepach Carrefour. „Prosto z pola do 50 km” jest przykładem krótkiego łańcucha dostaw logistycznych, ponieważ oferta lokalnego producenta zastąpi asortyment zamawiany do tej pory z magazynu centralnego sieci. To również wsparcie rozwoju małych gospodarstw rolnych, dzięki któremu zyskują one gwarancję odbioru zakontraktowanych dostaw i stabilne podstawy rozwoju produkcji.

Marka "Jakość z Natury"

Marka "Jakość z Natury"

Carrefour Polska zgodnie z przyjętą strategią transformacji żywieniowej rozwija marki własne. Jedną z nich jest gama „Jakość z Natury”, która wyróżnia się niepowtarzalnym smakiem, pełną identyfikowalnością produktów od pola do talerza, produkcją z poszanowaniem środowiska naturalnego i dobrostanu zwierząt oraz długotrwałym partnerstwem z dostawcami. 

Produkty z logo Jakość z Natury to owoc ponad dwudziestoletniej współpracy Carrefour Polska z lokalnymi rolnikami i producentami. Opiera się ona na wzajemnym zaufaniu oraz dostosowaniu wymagań Carrefour do możliwości i potrzeb partnerów, dzięki czemu mogą oni z sukcesem rozwijać swoją produkcję i zachowywać stabilne warunki biznesowe w wieloletniej perspektywie. Zarówno proces powstawania produktów, jak również takich parametrów jak gleba czy woda, jest ściśle kontrolowany na każdym etapie, dlatego jakość oferty, która trafia do klientów utrzymana jest na bardzo wysokim poziomie. Istotnym elementem DNA marki jest także poszanowanie środowiska naturalnego oraz dobrostanu zwierząt.