W Polsce z roku na roku otwiera się coraz więcej sklepów spożywczych w modelu franczyzowym. Trend ten nie jest zaskoczeniem, ponieważ korzystanie z doświadczenia i siły marki dużej i rozpoznawalnej sieci handlowej, potrafi znacząco ograniczyć ryzyko wynikające z prowadzenia własnego biznesu. Przedsiębiorcy decydujący się na taki rodzaj współpracy korzystają również ze wsparcia swojego partnera w zakresie logistyki, marketingu i innych dziedzinach, także w formie specjalnych szkoleń. Wyjątkowe znaczenie tych ostatnich dostrzega i docenia Carrefour Polska, powołując Centrum Kompetencji Franczyzy. Właśnie odbyły się pierwsze zajęcia, zorganizowane dla franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu z Carrefour w modelu convenience oraz supermarket.
W programie szkoleń znalazły się zagadnienia z zakresu specyfiki działania konkretnych konceptów, pracy i organizacji placówki franczyzowej oraz zarządzania jej personelem. Omawiano też działające w sieci rozwiązania informatyczne, procesy logistyczne, a także szczegółowe założenia systemu HACCP – słowem wszystko, co jest ważne do efektywnego prowadzenia sklepu franczyzowego. Nowatorskie zajęcia miały też część praktyczną polegającą na szkoleniu odbywającym się w specjalnie przygotowanym działającym na rynku sklepie treningowym. Uczestnicy warsztatów wzięli udział, m.in. w symulacjach i inscenizacjach zdarzeń oraz mieli dostęp do specjalnej platformy szkoleniowej online.
Carrefour jest znany z innowacyjnego podejścia do franczyzy. Pierwszy sklep franczyzowy tej sieci powstał w Polsce 2007 roku w segmencie convenience. Od tego czasu sieć otworzyła w Polsce ponad 700 sklepów w tym formacie, a także ponad 40 supermarketów franczyzowych, z których pierwszy powstał w 2018 roku. W ubiegłym roku w tej formule rozpoczął działalność pierwszy na polskim hipermarket, zlokalizowany w Bełchatowie.