Do członków – założycieli Koalicji (MRiRW, Carrefour, SGGW, PIŻE, Ekołan) dołączyło Polskie Wydawnictwo Rolnicze – koncern mediowy mający w swoim portfolio zarówno tytuły rolnicze, np. Top Agrar, jak również retailowe, np. Wiadomości Handlowe - którego obecność w Koalicji oznacza wzmocnienie komunikacji kierowanej do rolników o treści dotyczące produkcji i edukacji ekologicznej.
Na początku tego roku do Koalicji przystąpił również Bank BNP Paribas, lider w zakresie finansowania branży agro, który poprzez udział w Koalicji chciałby również aktywnie wspierać w tym aspekcie rolników bio oraz Bioexpert, jednostka certyfikująca, która współpracuje również z MRiRW, opiniując legislację w zakresie rolnictwa ekologicznego.
Wśród najciekawszych projektów realizowanych przez Koalicjantów mimo pandemii koronawirusa znalazły się: Bio dla mamy i dziecka – program edukacyjny prowadzony przez SGGW ze środków Fundacji Carrefour, otwarcie 2. sklepu Carrefour BIO, Kongres IFOAM, który PIŻE organizuje równolegle do targów BIO EXPO 2020 oraz konkurs na pracę magisterską o tematyce ekologicznej dla studentów SGGW, sponsorowany przez BNP Paribas.
Koalicja przyjęła również zobowiązanie do włączenia się w proces opiniowania nowych rozporządzeń regulujących funkcjonowanie rolnictwa ekologicznego w Polsce oraz do pomocy w uproszeniu procedur obowiązujących rolników bio przy kontrolach jednostek certyfikujących oraz przy składaniu wniosków o dofinasowanie. Równocześnie Koalicja wyraziła gotowość do przeprowadzenia wspólnego projektu pod szyldem Koalicji, rozszerzając dotychczasową działalność realizowaną pomiędzy poszczególnymi Koalicjantami.