Carrefour obniża ceny ponad 18.500 produktów spożywczych w związku z obniżką VAT i proaktywnie dodaje do tej listy 1000 najczęściej kupowanych przez klientów

Carrefour obniża ceny ponad 18.500 produktów spożywczych w związku z obniżką VAT i proaktywnie dodaje do tej listy 1000 najczęściej kupowanych przez klientów

  • 27.01.2022
  • O nas

Łącznie blisko 20.000 różnych produktów będą mogli kupić taniej klienci hiper- i supermarketów Carrefour w całej Polsce. Sieć wychodząc naprzeciw zmianom ustawowym, obniżyła ceny produktów objętych 5-procentową stawką VAT, a także podjęła decyzję o dołączeniu do nich blisko 1000 kolejnych. Klienci sklepów własnych tej marki odczują zmianę już od 1 lutego.

W sklepach własnych Carrefour od 1 lutego będą obowiązywać niższe ceny na asortyment objęty dotychczas 5% stawką VAT. Działanie to jest zgodne z założeniami rządowej Tarczy Inflacyjnej 2.0, która czasowo wprowadza zerową stawkę podatku na wybrane produkty pierwszej potrzeby. W świetle nowych przepisów sieć prowadzi obecnie intensywne prace nad zapewnieniem klientom możliwie jak najniższych cen wskazanych produktów spożywczych w sklepach własnych. Wśród asortymentu, który obejmie ponad 18500 produktów w nowych cenach, znajdą się m.in. warzywa i owoce, wędliny i mięsa, olej, nabiał czy pieczywo. Dodatkowo sieć podjęła decyzję o obniżce i utrzymaniu konkurencyjnych cen na blisko 1000 kolejnych produktów, które klienci wybierają najczęściej podczas swoich zakupów, np. z kategorii kosmetyków, chemii domowej czy pozostałych produktów spożywczych nie objętych obniżką VAT.

Gwarancja cen od 2020 roku

Zmiany wprowadzane od lutego stanowią zarazem rozwinięcie długofalowych działań Carrefour na rzecz zapewnienia klientom zakupów w przystępnych cenach. Już na początku 2020 roku, w odpowiedzi na trudną sytuację gospodarczą związaną z pandemią koronawirusa, Carrefour Polska jako jedna z pierwszych sieci w naszym kraju zdecydował o wprowadzeniu gwarancji niezmiennych cen na 150 produktów marki własnej. Działanie to dało klientom pewność, że w każdym sklepie z logo Carrefour w Polsce kupią oni popularne produkty codziennego użytku w stałej, niezmiennej cenie. Znalazły się wśród nich najbardziej potrzebne produkty spożywcze, takie jak kasze, mąka, cukier, nabiał, a także higieniczne, m.in. papier toaletowy czy ręczniki papierowe.

Dodatkowo w 2021 roku ruszyła długofalowa kampania „Ceny niskie jak dawniej”, w ramach której można było kupić w atrakcyjnej cenie m.in. produkty znanych marek dostawców, produkty marki Carrefour, a także artykuły ekologiczne, regionalne i lokalne. Promocje na produkty sięgały 30%, a często nawet ponad 40%, i charakteryzowały się prostymi, transparentnymi mechanizmami.

Niezmiennie popularnym rozwiązaniem zapewniającym klientom atrakcyjne ceny pozostają liczne programy oszczędnościowe dostępne w Carrefour. W ramach „Karty Dużej Rodziny”, do której Carrefour przystąpił jako pierwsza duża sieć handlowa w Polsce, każda rodzina z miasta i okolic, która posiada co najmniej trójkę dzieci, może skorzystać z rabatu aż do 10% na całe swoje zakupy. Na podobny rabat mogą liczyć również osoby powyżej 60. roku życia, w ramach cieszącej się dużą popularnością „Karty Seniora”. Zarazem wszyscy klienci dysponujący aplikacją Mój Carrefour mogą skorzystać w każdy weekend z rabatu 10% na całe zakupy.