Nawyki żywieniowe współczesnych konsumentów uległy na przestrzeni ostatnich lat zmianie. Wpłynęło to znacząco na metody produkcji i dostaw. Klienci coraz chętniej sięgają po rodzime produkty, które z gospodarstw rolnych trafiają bezpośrednio na sklepowe półki. Ambicją sieci Carrefour – która od 2018 roku realizuje strategię transformacji żywieniowej – jest wzbogacenie oferty produktów od rodzimych dostawców.
Osiągnięcie tego celu jest możliwe dzięki współpracy z rzetelnymi producentami, będącymi w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów Carrefour. Dlatego sieć zdecydowała się na dołączenie do projektu realizowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi – „Produkt polski”. To inicjatywa mająca ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, dzięki wprowadzeniu dobrowolnego znakowania symbolem „Produkt polski”. Carrefour zamierza promować akcję w komunikacji sklepowej oraz digitalowej. Wybierając produkty z takim oznaczeniem klienci sieci mają pewność, że kupowane przez nich produkty powstały w Polsce. Ma to niebagatelne znaczenie w kontekście bogatej oferty w sklepie i przyczynia się do wsparcia sprzedaży polskiej żywości.