
Carrefour Polska kontynuuje zmianę swojej strategii w Polsce. Działając w trudnych warunkach rynkowych, w których dla klientów najważniejszym kryterium wyboru pozostaje cena, firma zmodyfikowała swoją politykę cenową wdrażając stały monitoring cen regularnych ponad 500 podstawowych produktów spożywczych, kosmetyków i chemii domowej, aby zaoferować je w cenach wyrównanych do najniższych cen w sklepach konkurencji. Monitoring cen prowadzony jest regularnie w całej Polsce i obejmuje produkty brandowe oraz marek własnych.
Wśród monitorowanych produktów znalazły się kluczowe kategorie rynkowe, takie jak m.in. pieczywo, nabiał (m.in. masło, mleko, jogurty, jaja), wędliny, ryże i makarony, herbaty i kawy, słodkie i słone przekąski, cukier, dania gotowe, napoje, kosmetyki oraz chemia domowa. Carrefour o swoich działaniach cenowych informuje w ogólnopolskiej kampanii pod hasłem: “500 cen równamy do najniższych”.
Nowa strategia Carrefour Polska w obszarze cen, oparta jest na założeniach argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z głównych filarów globalnego planu Grupy Carrefour, pt. “Carrefour 2026”. W jego ramach, w 2024 roku sieć obniżyła ceny niemal 3000 produktów spożywczych i przemysłowych w kluczowych kategoriach rynkowych, a także zmieniła w Polsce, tzw. cykl promocyjny, czyli częstotliwość wydawania gazetek handlowych, aby zaoferować klientom głębsze i bardziej atrakcyjne promocje. Filarem nowego pozycjonowania cenowego sieci jest również rozwój platformy lojalnościowej “Mój Carrefour”. Dzięki niej stali klienci tej sieci regularnie płacą mniej - posiadacze karty PAYBACK mogą wymieniać punkty na zakupy, seniorzy korzystają z 10% zniżki we wtorki i czwartki, a osoby regularnie robiące zakupy z aplikacją, otrzymują spersonalizowane rabaty i promocje specjalne.