CARREFOUR NAGRODZONY ZA DZIAŁANIA SPOŁECZNE

CARREFOUR NAGRODZONY ZA DZIAŁANIA SPOŁECZNE

  • 10.10.2019
  • Zrównoważony rozwój

Podczas konferencji ,,Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce”, która odbyła się 10 października 2019 r. w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, została ogłoszona lista projektów społecznych biznesu mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. Koordynatorem plebiscytu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ekspercka organizacja pozarządowa, będąca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla polskiego CSR. Carrefour Polska został wyróżniony za wsparcie działań Fundacji Kapucyńskiej na rzecz bezdomnych i potrzebujących.

Wśród docenionych działań w Rankingu 30x30 - Społeczne Projekty Biznesu ostatniego 30-lecia znalazło się 60 projektów biznesowych, po 30 najlepszych inicjatyw ogólnopolskich oraz lokalnych. Carrefour Polska został doceniony za swoje działania lokalne. Sieć wsparła Fundację Kapucyńską w realizacji projektu "Szansa dla bezdomnych – pokonanie marginalizacji". Wyróżnienie w imieniu firmy odebrała Justyna Orzeł, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

Fundacja Carrefour w 2018 roku przyznała grant w wysokości 67 018 euro na realizację projektu Fundacji Kapucyńskiej, którego celem było wsparcie ukończenia budowy i doposażenie nowej jadłodajni dla bezdomnych i potrzebujących. Dzięki wsparciu Fundacji Carrefour budynek wyposażono w windę towarową, centralną płytę elektryczną, system wentylacji kuchni. Carrefour Polska wspiera również bieżące projekty Fundacji Kapucyńskiej, przekazując produkty na wydarzenia i specjalne akcje fundacji.

Organizatorem i pomysłodawcą rankingu jest ośrodek THINKTANK. Jego koordynatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które przygotowało też, w oparciu o swoje coroczne raporty ,,Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, 166 ze 180 nominowanych inicjatyw. Pozostałe zgłosiła na prośbę organizatorów Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Obie organizacje od lat promują społeczne zaangażowanie biznesu i ukierunkowują jego wysiłki na rozwiązywanie najbardziej istotnych problemów społecznych.