Carrefour Polska przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego rozpoczął już w grudniu 2020 roku, kiedy to w naszych warszawskich sklepach, zaczęliśmy przyjmować szklane butelki zwrotne bez konieczności okazywania dowodów ich zakupu oraz wypłacając klientom pełną kaucję w bonach płatniczych. W kolejnych miesiącach nasza sieć rozszerzyła ten pilotaż ręcznej zbiórki opakowań szklanych na wszystkie swoje sklepy w Polsce. Do dnia dzisiejszego, Carrefour przyjął już ponad 40 milionów butelek szklanych, co oznacza dwa razy większą zwrotność tego typu opakowań, niż ich sprzedaż w sklepach naszej sieci.
Test ten został rozszerzony w styczniu 2023 roku, kiedy to jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, wspólnie z EKOPunkt Organizacją Odzysku Opakowań, w 10 wybranych hiper- i supermarketach w województwie śląskim, uruchomiliśmy dodatkowo własny system kaucyjny oparty na automatycznej zbiórce opakowań. W sieci butelkomatów, które zostały zlokalizowane przy naszych sklepach, rozpoczęliśmy przyjmowanie od klientów zużytych opakowań plastikowych i aluminiowych po napojach, płacąc za każdą sztukę 15 groszy. Klienci otrzymują te środki w postaci e-bonów, którymi od razu mogą zapłacić za swoje zakupy w danym sklepie Carrefour. Inicjatywa ta spotkała się z dużym zainteresowaniem mieszkańców woj. śląskiego, co potwierdza zebranie ponad 15 milionów opakowań w ciągu 12 miesięcy trwania testu. Jednocześnie jako firma wypłaciliśmy naszym klientom rekordowe ponad 2 miliony złotych w bonach, które pozwoliły im taniej zrobić zakupy w naszej sieci. Sukces tego pilotażu świadczy o gotowości Polaków na przyjęcie i wspieranie nadchodzącego systemu kaucyjnego w Polsce. W Carrefour nie poprzestajemy jednak na testach systemu w województwie śląskim i w najbliższych miesiącach planuje uruchomienie podobnych inicjatyw w innych polskich miastach.
- System kaucyjny w Polsce jest potrzebny, a my w Carrefour Polska aktywnie i strategicznie przygotowujemy się do jego wprowadzenia. Jesteśmy siecią multiformatową i przez ostatnie kilkanaście miesięcy, w ramach realizowanych przez nas testów, udało nam się zebrać szereg cennych doświadczeń z każdego z formatów sklepów. Naszym nadrzędnym celem jest nie tylko zaspokojenie wymogów prawnych tego systemu, ale przede wszystkim wspieranie naszych klientów, współpracowników i partnerów biznesowych w byciu aktywnymi jego uczestnikami, bo tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wprowadzić trwałe pozytywne zmiany do naszego otoczenia oraz dla naszej planety - powiedziała Justyna Orzeł, Wiceprezeska Zarządu i Sekretarz Generalna Carrefour Polska, podczas Kongresu Miast i Biznesu w Łodzi.