Etykieta butelki wyposażona została w specjalny kod dwuwymiarowy (2D) zgodny ze standardem GS1, dostarczający więcej informacji o produkcie oraz danych istotnych w łańcuchu dostaw i obiegu zwrotnym. Kod ten zapewnia zupełnie nową jakość doświadczenia klienta, a producentom i detalistom pozwalają zoptymalizować kluczowe procesy biznesowe, a także znacznie zwiększa bezpieczeństwo obiegu opakowań zwrotnych chroniąc system kaucyjny przed ewentualnymi nadużyciami ze strony jego uczestników. Ponadto, na etykiecie butelki wody Carrefour, klienci znajdą informacje dotyczące wysokości kaucji, wybranego operatora systemu kaucyjnego, informacje zalecające nie zgniatanie i nie wyrzucanie opakowania, a także zachętę do jego zwracania - aby w ten sposób odzyskiwać zapłaconą za butelkę kaucję.
- Carrefour Polska nie ogranicza się jedynie do przygotowań technicznych i operacyjnych w ramach nowego systemu kaucyjnego. Dzięki zdobytym w ramach obu testów doświadczeniom, chcemy prowadzić świadome działania, a także dzielić się dobrymi praktykami na rynku. Taką właśnie inicjatywą jest zaprezentowana nowa butelka wody mineralnej marki własnej Carrefour, która nie tylko spełnia wymogi nowego systemu, ale także pokazuje, w którym kierunku powinien iść rynek, aby system ten przynosił jeszcze więcej korzyści jego użytkownikom. To krok do bardziej świadomego podejścia do zagadnień gospodarki cyrkularnej oraz zrównoważonego rozwoju na polskim rynku - powiedział Sylwester Mroczek, Menedżer ds Rozwoju Formatów i Konceptów w Carrefour Polska i ekspert naszej sieci ds. wdrożenia systemu kaucyjnego.