Badania dowodzą, że każdego miesiąca statystyczny Polak traci 50 zł za sprawą niewykorzystanej żywności, która trafia na śmietnik, a Polska zajmuje niechlubne 5 miejsce w zakresie marnowania żywności pośród wszystkich krajów europejskich.
Carrefour dostrzegając, że ten problem, zarówno w skali kraju, jak i świata, wciąż się nasila, umożliwia zakup produktów z krótkim terminem ważności w cenie kilkakrotnie niższej od regularnej. Tym samym nie tylko zapobiega marnowaniu żywności, ale również umożliwia swoim klientom dodatkowe oszczędności, podczas robienia codziennych zakupów.
Mając świadomość, że marnowanie żywności to jeden z największych problemów współczesnej cywilizacji, Carrefour zrealizował również 2-tygodniową kampanię pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności”, w której wzięły udział wszystkie hiper- i supermarkety należące do sieci. Inicjatywa miała miejsce między 16 listopada a 1 grudnia 2020. W sklepach zostały umieszczone dedykowane materiały informacyjne, a dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci pojawiły się praktyczne wskazówki dotyczące sposobów przechowywania produktów spożywczych gwarantujących zachowanie ich świeżości. Kampania ta została zrealizowana zgodnie z wymogami ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1680), a jej partnerami byli, m.in., Caritas Polska czy Fundacja "Pomoc Transportowcom".
Dążąc od bycia światowym liderem w transformacji żywieniowej dla wszystkich, Carrefour chce wziąć pełną odpowiedzialność za codzienne działania i przyczyniać się do pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Wspieranie nowego modelu gospodarki cyrkularnej jest w tym kontekście głównym kierunkiem działań sieci i bardzo ważnym krokiem w ratowaniu naszej planety. Kluczowymi elementami strategii proekologicznej Carrefour są: znaczące zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, redukcja odpadów opakowaniowych w tym redukcja użycia plastiku, walka z marnowaniem żywności, ochrona różnorodności biologicznej oraz spełnienie w tych obszarach oczekiwań klientów.