W listopadzie 2022 roku Carrefour ogłosił nowy plan strategiczny “Carrefour 2026” w celu przyspieszenia swojej transformacji w wyjątkowym kontekście makroekonomicznym, geopolitycznym i klimatycznym. Po skutecznym wdrożeniu planu Carrefour 2022, nasza sieć stoi obecnie na najlepszej pozycji, aby odpowiedzieć na kryzys i umocnić swoją pozycję lidera, dzięki oparciu swojej strategii o raison d'être – transformację żywieniową dla wszystkich, a także o cyfrowy model omnikanałowy zaprezentowany w 2021 r.
"Dzięki Carrefour 2026 przyspieszamy naszą transformację poprzez zobowiązanie, aby być jak najbardziej dostępnym dla naszych klientów, budować firmę przyszłości oraz konsolidować nasz model zrównoważonego rozwoju. Jest to bardzo ambitny plan, którego realizacją będziemy sterować poprzez szczegółowe cele operacyjne i finansowe, a także cele socjalne. Mamy zaufanie do siły naszego modelu, dlatego będziemy jeszcze mocniej inwestować w nasze biznesy i sklepy, stale zwiększając przepływy pieniężne. Carrefour 2026 to plan tworzący wartość dla wszystkich".
Carrefour ogłasza konkretne inicjatywy, aby pomóc swoim klientom w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi ze spadającą siłą nabywczą pieniądza oraz zwalczaniu zmian klimatycznych:
W celu uzyskania jeszcze lepszych wyników, Carrefour wprowadza innowacje w zakresie swojej organizacji, nowych biznesów oraz inicjatyw społecznych. Należą do nich:
oraz podjęcie nowych działań promujących inkluzywność: