Walka z marnotrawstwem jest obecnie priorytetem w strategii społecznej odpowiedzialności firmy, która w codziennej pracy stara się dostarczać klientom produktów najwyższej jakości. W swoich sklepach Carrefour zachęca klientów do odpowiedzialnych zakupów oraz proekologicznych zachowań poprzez nośniki informacji umieszczone w kluczowych miejscach w sklepach.
Wartość żywności przekazanej przez Carrefour Polska organizacjom pozarządowym w 2023 roku - 7 645 974,04 zł brutto.
Najważniejszymi zasadami wdrażania i udoskonalania w firmie zasad dotyczących strategii w gospodarowaniu odpadami są:
W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku, dzięki skierowaniu bioodpadów do kompostowni, ograniczyliśmy masę odpadów wysyłanych na składowisko o 2 453 tony. Naszym głównym celem jest odzysk 100% odpadów z hiper- i supermarketów do 2025 roku.
Sieć zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r.
oraz o 70% do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010.
Realizacja tego celu ma być osiągnięta, m.in. dzięki: