
Carrefour chcąc wspierać swoich klientów w dokonywaniu odpowiednich dla nich wyborów żywieniowych, a także we wdrażaniu i utrzymaniu zdrowego stylu życia, stale zwiększa liczbę produktów w ramach tzw. żywności specjalistycznej i funkcjonalnej. Produkty te dostępne są we wszystkich naszych super- i hipermarketach w ramach specjalnych stref tematycznych.
W zależności od wielkości sklepu, w ofercie Carrefour w Polsce można znaleźć nawet 1500 produktów żywności specjalistycznej i funkcjonalnej. Nasza sieć oferuje m.in. szeroki wybór certyfikowanych produktów wegańskich, żywności bezglutenowej, bez laktozy, dietetycznej oraz dla diabetyków, a także produktów wysokoproteinowych przeznaczonych dla osób aktywnie uprawiających sport. Warto podkreślić także, że Carrefour realizując swoją strategię transformacji żywieniowej oraz program Act For Food stara się, aby produkty dla wszystkich klientów, którzy chcą prowadzić zdrowy styl życia, były dostępne w jak najniższych cenach oraz w ramach asortymentu marki własnej.
Carrefour Polska zachęca swoich klientów do prowadzenia zrównoważonej diety oferując w sklepach kilka tysięcy produktów roślinnych. W naszej stałej ofercie klienci znajdą szeroki wybór świeżych warzyw i owoców, przetworów i produktów wytworzonych na bazie roślin, a także asortymentu wegańskiego.
Promocja sprzedaży produktów roślinnych przez Carrefour Polska, to nie tylko wprowadzenie do diety Polaków większej ilości korzystnych dla zdrowia owoców, warzyw w tym roślin strączkowych, ale także poprawa jakości środowiska naturalnego. Jak pokazują bowiem liczne badania i analizy, chów zwierząt odpowiedzialny jest za znaczną część emisji dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych do atmosfery. Ograniczenie spożycia mięsa na rzecz większej ilości produktów roślinnych, pomaga więc również w walce ze zmianami klimatu na świecie.
Sklepy sieci Carrefour oferują rozbudowany asortyment certyfikowanych produktów wegańskich, który obejmuje obecnie ponad 630 referencji. Carrefour Polska nieustannie poszerza ich ofertę, współpracując m.in. z małymi dostawcami i start-upami. Takimi są np. marki Bezmięsny, Nielone czy Planeat, które jako pierwsze pojawiły się na półkach naszych sklepów w Polsce. Równolegle, nasza sieć wprowadza do oferty nowe produkty wegańskie w ramach swojej marki własnej. Sensation Vegetal to linia produktów wegańskich Carrefour zawierająca m.in. hummusy, burgery, wędliny, kiełbaski oraz dania gotowe. Marka ta została stworzona w 2022 roku i jej wyróżnikiem, oprócz wyjątkowego smaku, jest doskonały stosunek jakości do ceny.
W Polsce na celiakię (nietolerancję glutenu) choruje ok. 1% ludzi, jednak aż 25% może mieć uczulenie na gluten. Nie dziwi więc fakt, że już 1/4 Polaków w wieku 18-34 sięga po produkty bezglutenowe, które coraz częściej można spotkać w stałym asortymencie sklepów.
Carrefour Polska, w ramach swoich Stref Produktów Bezglutenowych od ponad 10 lat rozwija ten asortyment. Obecnie, w naszej ofercie klienci znajdą już 430 artykułów zbożowych, które nie zawierają glutenu. Dzięki temu ich smakiem mogą cieszyć się także alergicy lub osoby chorujące na celiakię.
Jak pokazują dane sprzedażowe Carrefour Polska, po produkty bezglutenowe najczęściej sięgają mieszkańcy dużych miast jak np. Warszawy, Krakowa, czy Wrocławia. Z roku na rok, widać jednak rosnące zainteresowanie tym asortymentem także mieszkańców mniejszych miast oraz terenów wiejskich. Jest to zasługa coraz większej dostępności produktów bez glutenu, a także zbliżenia się ich cen, do cen produktów konwencjonalnych. Wyrównanie cen, to również zasługa pojawienia się w tej kategorii produktów pod markami własnymi.
Dane Ministerstwa Zdrowia pokazują, że w Polsce na cukrzycę choruje już ponad 2 mln osób, z czego około 1/4 o tym nie wie. Osoby chore na cukrzycę powinny przestrzegać specjalnej diety, w której zaleca się częste spożywanie węglowodanów złożonych, np. produktów zbożowych lub pełnoziarnistych, a także kasz oraz dużej ilości warzyw. Całkowicie natomiast powinno się wyeliminować z jadłospisu słodycze, produkty wysoko przetworzone oraz białe pieczywo.
Istnieją jednak produkty stworzone z myślę o osobach, które muszą eliminować ze swojej diety cukier. Takimi są produkty bez cukru dla diabetyków. W ich składzie znajdują się naturalne lub syntetyczne słodziki, np. miód, stewia czy erytrol. Takiego rodzaju produkty mogą być spożywane przez diabetyków po konsultacji z lekarzem oraz przez osoby, które z innych powodów potrzebują ograniczać spożycie cukru.
W sklepach Carrefour dostępnych jest już ponad 160 produktów specjalistycznych wyeksponowanych w naszej Strefie Bez Cukru. Produkty te posiadają specjalne oznaczenia na opakowaniach, tak aby można było łatwo je odszukać na półkach i świadomie wprowadzać je do swojego jadłospisu.
Laktoza to cukier prosty powszechnie występujący w mleku oraz produktach mlecznych. Jest on różnie przyswajalny przez człowieka, a nietolerancja na ten składnik może nasilać się z wiekiem. Osoby z nietolerancją laktozy po spożyciu mleka lub jego przetworów odczuwają dolegliwości ze strony układu trawienia. W takich przypadkach zaleca się ograniczenie spożycia produktów mlecznych lub spożywanie ich wersji bezlaktozowych.
Oferta rynkowa produktów nabiałowych bez laktozy jest coraz większa. W sklepach Carrefour można znaleźć obecnie łącznie 160 produktów bezlaktozowych, które wyeksponowane są w naszej Strefie Bez Laktozy. W ofercie dostępne są nie tylko mleko, masło czy sery żółte, ale także wszystkie przetwory z mleka - od jogurtów i kefirów, aż po różnego rodzaju sery, serki białe, ziarniste czy homogenizowane.
Produkty bez laktozy bardzo łatwo odnaleźć na półkach. Wyróżniają się one bowiem fioletową kolorystyką opakowań oraz wyraźnym oznaczeniem “bez laktozy”.
Badania naukowe potwierdzają, że osoby aktywnie uprawiające sport powinny spożywać większe ilości białka. Pozwala ono na szybszą regenerację oraz odbudowę mięśni po treningu lub innym wzmożonym wysiłku fizycznym.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom sportowców oraz osób aktywnych, na rynku pojawiła się specjalna kategoria produktów, tzw. wysokoproteinowych, które charakteryzują się wyższą zawartością białka, w porównaniu do ich standardowych odpowiedników. Takie produkty można rozpoznać po ciemno granatowej lub czarnej kolorystyce oraz odpowiedniej adnotacji na opakowaniach. W sklepach Carrefour zostały stworzone specjalne Strefy Produktów Wysokoproteinowych, w których znajduje się szeroka oferta z tej kategorii.
Aktualnie Carrefour w Polsce oferuje 230 produktów o zwiększonej zawartości białka.
Produkty dietetyczne to cała gama produktów z kategorii “light”, czyli o obniżonej kaloryczności. W jej ramach klienci mogą znaleźć produkty pozbawione tłuszczu lub cukru. Można je obecnie znaleźć w bardzo wielu kategoriach spożywczych, od nabiału, przez wędliny, sosy i ketchupy, aż po przetwory mięsne i warzywne. Produkty te pomagają obniżyć dzienną liczbę spożytych kalorii, a tym samym są pomocne w prowadzeniu bardziej zrównoważonej diety. W sklepach Carrefour są one wyeksponowane w ramach każdego z działów, w pobliżu ich standardowych odpowiedników.