Carrefour Polska, partner główny Tour de Pologne od 2017 r., przyłączył się do kolejnej inicjatywy związanej z kolarstwem i został mecenasem mobilnego muzeum Tour de Pologne oraz cyklu imprez rowerowych Roadshow. Premiera muzeum miała miejsce pierwszego dnia targów Bike Expo na stadionie PGE Narodowy, a wstęgę przecięli Prezes Zarządu Carrefour Polska Guillaume de Colonges, Dyrektor Generalny Tour de Pologne Czesław Lang, a także przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, które wspiera inicjatywy wpisujące się w tegoroczne obchody 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Inaugurację muzeum poprzedziła konferencja prasowa „90 lat Tour de Pologne Narodowy Wyścig Niepodległości”, podczas której Prezes Carrefour Polska Guillaume de Colonges przybliżył zaangażowanie sieci w wydarzenia związane z obchodami 90-lecia wyścigu oraz zaprosił do odwiedzania sklepów Carrefour na trasie Roadshow.
Carrefour Polska jako wystawca na targach Bike Expo przedstawił także ofertę rowerów ze średniej i wyższej półki, które klienci mogli kupić bezpośrednio na targach lub poprzez sklep internetowy Carrefour.pl. Sieć zaprezentowała również szeroką gamę produktów ze „Zdrowej Półki Carrefour” i kolekcję odzieży sportowej TEX, a także zorganizowała degustację kawy Montmartre oraz miodów Jakość z Natury, dostępnych wyłącznie w Carrefour. Nasze stoisko było chętnie odwiedzane przez zwiedzających, którzy mieli możliwość zapoznania się z ofertą Carrefour w zakresie zdrowia i aktywności fizycznej.
Interaktywne muzeum Tour de Pologne to wyjątkowy, mobilny salon wystawowy poświęcony historii kolarstwa w Polsce. Eksponaty związane z tą dyscypliną sportu przywołują nie tylko ważne wydarzenia z dziejów polskiego kolarstwa, ale i polskiej historii. Są to m.in. rowery z epok, w tym oryginalny rower Czesława Langa, srebrny medal Czesława Langa z igrzysk olimpijskich, interaktywny symulator z pędem powietrza, a także pamiątki związane z Wyścigiem Okrężnym czy udziałem polskich kolarzy w Bitwie Warszawskiej w 1920 r. Po uroczystej inauguracji, muzeum będzie prezentowane kolejno w 10 miastach w Polsce, stanowiąc element Roadshow – miasteczek kolarskich zaaranżowanych przez Carrefour i Lang Team na parkingach przy hipermarketach Carrefour. Imprezy te dedykowane będą nie tylko kibicom kolarstwa, ale i całym rodzinom, a ich celem będzie propagowanie zdrowego stylu życia poprzez edukację, rozrywkę i sport.