Carrefour Polska ogłosił start programu Act For Food

Carrefour Polska ogłosił start programu Act For Food

  • 12.09.2018
  • O nas

W dniu 11 września br. odbyła się konferencja prasowa Carrefour z udziałem nowego Dyrektora Generalnego Carrefour, Christophe’a Rabatela. Konferencja poświęcona nowej kampanii marketingowej oraz nowym projektom grantowym zgromadziła wielu przedstawicieli mediów, ministerstw, instytucji i organizacji rolniczych.

Podczas konferencji Dyrektor Generalny Carrefour, Christophe Rabatel, ogłosił przyspieszenie transformacji żywieniowej oraz przedstawił polską odsłonę nowej, globalnej kampanii Act For Food, opartej na 6 actach. Są to: Zdrowa Półka – produkty dietetyczne i dla diabetyków z gwarancją najniższej ceny, Carrefour BIO w lepszej cenie – 10 procent rabatu na 70 produktów z asortymentu Carrefour BIO, Wegański wybór – 167 produktów spożywczych oraz 63 kosmetyki na bazie składników pochodzenia roślinnego, dostępnych w Carrefour, Kontrakty farmerskie – specjalne umowy z polskimi dostawcami warzyw i owoców z lokalnych upraw, Koniec z klatką - wycofanie ze sprzedaży w Carrefour Polska wszystkich jaj z chowu klatkowego do 2025 r., Jakość z Natury Carrefour – produkty kontrolowane na każdym etapie produkcji, bez GMO, dostępne na wyłączność w sklepach Carrefour.

Konferencja była także okazją do przekazania grantów Fundacji Carrefour dwóm polskim fundacjom działającym na rzecz polskiego rolnictwa ekologicznego: Fundacji AgriNatura oraz Społecznemu Instytutowi Ekologicznemu. Celem projektu Fundacji AgriNatura jest zwiększenie ilości i różnorodności ekologicznych warzyw na rynku poprzez zapewnienie gospodarstwom rodzinnym wsparcia, niezbędnego do rozwoju i dywersyfikacji produkcji warzyw bio na krajowym rynku. Projekt wesprze 20 rolników poprzez inwestycje, szkolenia i rozwijanie potencjału, koncentrując się na rozwoju produkcji warzyw i różnorodności biologicznej w rolnictwie. Natomiast celem projektu Społecznego Instytutu Ekologicznego jest wsparcie przejścia na rolnictwo ekologiczne poprzez wdrożenie pełnego procesu konwersji do tego modelu produkcji w 5 wybranych gospodarstwach. Rolnicy objęci projektem otrzymają pomoc ekspercką i finansową, w tym dokładne planowanie - od transformacji metod produkcji po marketing i sprzedaż nowych produktów - doradztwo w zakupie niezbędnych narzędzi oraz środków produkcji, takich jak nasiona lub podstawowy sprzęt oraz szkolenie w celu podniesienia ich wiedzy i umiejętności. Christophe Rabatel, Dyrektor Generalny Carrefour Polska, przekazał obu fundacjom czeki na łączną kwotę prawie 185 000 EUR 000, wspierając w ten sposób rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego.

Konferencja zgromadziła wielu przedstawicieli mediów branżowych, newsowych, blogerów, przedstawicieli ministerstw oraz środowiska rolniczego i naukowego. Pierwsze spotkanie z nowym Dyrektorem Generalnym Carrefour Polska było też okazją do rozmów na temat planów firmy, m.in. projektów omnikanałowych oraz nowych sklepów, w tym supermarketów franczyzowych oraz sklepu Carrefour BIO.