W 2016 roku Carrefour Polska rozpoczął swoją największą kampanię marketingową w historii – „Bonjour w Carrefour”. W postać Napoleona, Strażnika Jakości Carrefour, wcielił się Jacek Braciak, a jego zadaniem stało się komunikowanie zmian zachodzących w sklepach sieci. Francuski cesarz wyjaśnia i przybliża klientom 5 strategicznych dla Carrefour obszarów, jakimi są: jakość, wybór, niskie ceny, zdrowie oraz bliskość.
Jury Effie Awards doceniło „Bonjour w Carrefour” za znakomicie zrealizowaną i angażującą internautów kampanię teaserową „Co zamierza Napoleon?”. W jej trakcie w Internecie i mediach społecznościowych pojawiały się kolejne spekulacje na temat tego, która firma za nią odpowiada. Jury zwróciło również uwagę na wytworzone w ten sposób zainteresowanie, które wpłynęło na zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego w sklepach Carrefour oraz poprawę wizerunku sklepów sieci. Co szczególnie istotne – kampania z Napoleonem ma przełożenie na wszystkie formaty sprzedaży Carrefour: zarówno sklepy wielkopowierzchniowe, supermarkety jak i placówki franczyzowe.
Organizatorzy Effie podkreślili fakt, że oprócz sporych inwestycji niezbędnych dziś w konkurencyjnym środowisku retailu, trzeba dodać wyróżnialność i siłę przebicia, w tym przekonanie klientów do pożądanych zachowań. Do tego potrzebne jest nieszablonowe myślenie i konsekwencja w działaniu, godne genialnego stratega. W tym kontekście wybór historycznej postaci, budzącej pozytywne skojarzenia, świetnie wpisał się w obraną strategię i kampanię, zrealizowaną z rozmachem i odwagą.
Kampanię „Bonjour w Carrefour” przygotowują agencje Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), oraz K2 Media. Effie to prestiżowy konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach, a prace oceniało 104-osobowe jury.