Jury konkursu doceniło przede wszystkim dynamiczny rozwój sieci Carrefour na przestrzeni ostatnich 3 lat, innowacyjne koncepty handlowe dla hiper- i supermarketów, a także sklepów franczyzowych, szeroką ofertę asortymentową, udaną kampanię marketingową oraz rozwój rozwiązań digitalowych. Nagroda jest również wyrazem uznania rozwoju Carrefour w Polsce w ciągu minionych 20 lat.
Gala jest tradycyjnym miejscem spotkań wybitnych osobowości świata handlu, przedstawicieli wiodących zagranicznych i krajowych firm z branży FMCG: producentów, sieci handlowych, dystrybutorów, reprezentantów handlu niezależnego, a także osób związanych z branżą HoReCa. Najważniejszym punktem wieczoru było wręczenie prestiżowych statuetek Hermesów najlepszym handlowcom i przedstawicielom branży HoReCa.
(Hermes jest wybierany głosem niezależnej kapituły, reprezentuje opinię środowiska, wybitnych przedstawicieli obu branż. Nagroda nie jest uzależniona od jakichkolwiek opłat i licencji, a jej laureatami zostają wybitni managerowie, zarządzający dużymi i małymi przedsiębiorstwami handlowymi i gastronomicznymi.)