Podczas spotkania, deklarację prowadzenia działań w zgodzie z założeniami programu Dostępność Plus potwierdziły 23 podmioty. W imieniu Carrefour dokument partnerstwa podpisała Maria Cieślikowska, Dyrektor ds. Komunikacji Zewnętrznej i PR.
Przyłączenie się Carrefour Polska do programu jest jednym z elementów współpracy firmy z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju na rzecz szerokiej promocji działań CSR. Jest to także potwierdzenie, że Carrefour od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Sieć oferuje rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak usługi tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami. Carrefour Polska proponuje również klientom dodatkowe usługi w aplikacji „Mój Carrefour” (Karta Seniora, Karta Dużej Rodziny).
Program Dostępność Plus został zainaugurowany w kwietniu tego roku przez Premiera Mateusza Morawieckiego. Jego celem jest swobodny dostęp do dóbr, usług oraz możliwość udziału w życiu społecznym i publicznym osób o szczególnych potrzebach. Działania w ramach Dostępności Plus koncentrują się na dostosowaniu przestrzeni publicznej, architektury, transportu, usług i produktów do wymagań wszystkich obywateli. Dotychczas partnerstwo na rzecz dostępności podpisały między innymi PKN Orlen, PKP S.A., Orange Polska, Poczta Polska i T-Mobile Polska S.A.