Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie już wcześniej realizował projekty wpisujące się w realizację SDGs, dlatego dołączenie do partnerstwa na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju było naturalnym krokiem dla sieci. Wraz z Carrefour do partnerstwa przystąpili przedstawiciele branż: finansowej, energetycznej, budowlanej, odpadowej oraz organizacje pozarządowe wspierające środowiska biznesowe.
Kartę partnerstwa w imieniu firmy podpisał Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska. Podczas spotkania Carrefour przekazał opisy dwóch praktyk firmy wpisujących się w realizację SDGs: innowacyjny system SENS (Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą), który umożliwia klientom dokonywanie odpowiedzialnych decyzji zakupowych oraz program „STOP Marnotrawstwu” mający na celu walkę z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy.
Inicjatywy te przyczyniają się do realizacji SDGs: nr 3 – „Dobre Zdrowie i Jakość Życia” oraz nr 12 - „Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja”.
Podczas konferencji zaprezentowano również przewodnik dla firm „SGDs w Praktyce”, w którym Carrefour przedstawił swoją praktykę SENS. Sieć jest partnerem branżowym publikacji.