Trzecia edycja programu „ABC Zdrowego Żywienia” została przygotowana przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, a całkowite finansowanie zapewniła Fundacja Carrefour, która przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 308 871 euro. Inicjatywa skierowana jest do uczniów klas drugich i trzecich szkół podstawowych z małych miejscowości, którzy niejednokrotnie mają utrudniony dostęp do wartościowych programów edukacyjnych. Celem tej edycji będzie upowszechnienie zasad prawidłowego żywienia, właściwego wyboru produktów polecanych dla dzieci, zasad higieny oraz roli żywienia w prawidłowym rozwoju psychofizycznym. Zajęcia poprowadzą eksperci z zakresu żywności i żywienia człowieka z SGGW oraz siedmiu polskich ośrodków naukowych: Krakowa, Wrocławia, Olsztyna, Poznania, Gdyni, Lublina oraz Białej Podlaskiej. Warto dodać, że w tej edycji przygotowano także atrakcyjne materiały edukacyjne dla szkół i uczniów, zrealizowano ogólnopolskie badanie, a w planach jest także przygotowanie atrakcyjnej aplikacji edukacyjnej na smartfony. Honorowy patronat nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.
Podczas spotkania gości powitała prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, która wyraziła zadowolenie z możliwości ponownej współpracy z Carrefour oraz przeczytała list od Ministra Zdrowia, który docenia działania badawczo-edukacyjne w ramach trzeciej edycji „ABC Zdrowego Żywienia”. Następnie głos zabrał Prorektor ds. Dydaktyki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, prof. dr hab. Kazimierz Tomala. Następnie Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska, podziękował za owocną współpracę przedstawicielom uczelni oraz przedstawił działania realizowane przez firmę w ramach kampanii „Z miłości do Zdrowia”, w którą to program „ABC Zdrowego Żywienia” doskonale się wpisuje. Na koniec profesor Jadwiga Hamułka podsumowała wcześniejsze edycje „ABC Zdrowego Żywienia” oraz przedstawiła kluczowe informacje dot. III edycji programu, a także omówiła wyniki ogólnopolskiego badania przygotowanego specjalnie na potrzeby projektu pt. „Dlaczego edukacja żywieniowa dzieci w Polsce jest potrzebna?”.
W konferencji prasowej inaugurującej trzecią edycję programu wzięło udział ponad 60 osób, w tym dziennikarze i przedstawiciele najważniejszych partnerów biznesowych. Wśród akredytowanych redakcji znalazły się m.in.: Telewizja Polska, Muzo.fm, Agencja Informacyjna Newseria czy Fakt oraz kluczowe media branżowe: Wiadomości Handlowe, Hurt i Detal, Przegląd Gastronomiczny i wielu innych. Wśród zgromadzonych kluczowych partnerów należy wymienić przede wszystkim przedstawicieli Kuratorium Oświaty w Warszawie, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej oraz Polskiego Towarzystwa Dietetyki.